Toscana

Matera

Uffizi

Le Alpi

Napoli

Pasta italiana

Venezia

Roma

Toscana

Van, aki a bort nem issza…

Egy firenzei festőművész hölgy nem akármilyen festéket használ képei elkészítéséhez. Azt, amit jobb helyeken jól megisznak…

művész régóta fest már, azonban 2010 óta konkrétan bort használ képei elkészítéséhez. Az ötlet – mint ahogy az több nyilatkozatából is kiderül – onnan jött, ahonnan a legtöbb nagy ötlet származik: a véletlen műve. Mint ahogy az minden rendes családban előfordul, egy alkalommal kidőlt egy pohár bor, és szépen beivódott az abroszba. A művészek – sajátos gondolkodásuk okán – nem éreznek rögtön pánikot egy ilyen alkalommal, mint minden, valamirevaló háziasszony. Elisabetta Rogai is onnan közelítette meg a dolgot, hogy ‘Nini, na ez a folt aztán nem jön már ki innen, de probléma? Nem, dehogy.’

Azóta vált szokásává a festőművésznek, hogy festék helyett bort használ. Vöröset és fehéret is, természetesen, s női portrék tömkelege készül így. Ahogyan a bor a palackban, úgy a vásznon is öregszik, így a képek színe is folyamatos változásban van. A vásznon azonban a folyamat lényegesen gyorsabb, így állítólag a művésznő kikísérletezett egy vízből és lisztből álló elegyet, melyet fixálóként használ a kész alkotásokon.

A bort azonban nem csak hígítatlan formában használja fel az alkotó. A firenzei egyetemen kikísérleteztek egy módszert a borok sűrítésére, amellyel más árnyalatokat, más mélységeket lehet elérni a vásznon. A vörösborok jellemzően padlizsánszerű, a fehérek borostyános árnyalatot kapnak hosszabb távon. Hát, ma megint tanultunk valamit, a borra ezentúl biztosan máshogy tekintünk majd.

S ha a videókból nem láttunk eleget, íme, egy kisebb gyűjtemény a művésznő alkotásaiból, melyekhez potom 4000 £-tól már hozzá is lehet jutni.