Toscana

Roma

Toscana

Utazzunk Olaszországba!

Akik már többször megfordultak Olaszországban, talán ismerős adatokra bukkannak itt. Akik még nem, és esetleg mostanában tervezik, hogy ezt a szinte „kötelező kört” megtegyék, azoknak álljon itt néhány olyan információ, ami indulás előtt igen jól jöhet.

A nyaralás tervezésekor, a célpontok kiválasztásakor sokaknak jut eszébe Olaszország. Nincs túl messze; mivel EU, nem kell útlevél; alap angoltudással (vagy egy jó olasszal, ugye) könnyedén el lehet boldogulni; mind a tengerimádók, mind a kultúrsokkra szomjazók, mind pedig a kulináris élvezetekre vágyók számára van mit felderíteni, ha Itáliáról beszélünk. Azért a pizza nem az, amit itthon kapunk, és lasagne-ügyben is biztosak lehetünk abban, hogy egy olasz sarki menza lefőzi bármelyik itthon éttermet. A rengeteg látnivaló, s hogy Rómát emlegessük, az ókor a modern világváros közepén azért tud olyan élményt nyújtani, hogy az ember nem érzi egy hét után: most már hazamehetünk.

táj

Az autósok számára két fontos dolog van, amit mindenképpen tudni kell: milyen autópályák hogyan szelik keresztül-kasul az országot, és mennyibe fog ez nekünk kerülni. Az első kérdésre a hosszú útra indulóknál általában a GPS adja meg a választ, így vélhetően ezzel akad a legkevesebb gond. Ha az útviszonyokról, lezárásokról, balesetekről első kézből szeretnénk értesülni, akkor feltétlenül tájékozódjunk az autostrade.it oldalán, ahol a szükséges infókat naprakészen láthatjuk.

A második kérdés viszont annál fontosabb, hiszen amikor a nyaralás büdzséjének megtervezését végezzük, nem árt, ha tudjuk, mire számíthatunk az utazási költségek terén.

Olaszországban az autópályákon kapus rendszer működik, így ha felhajtunk, kapunk egy jegyet, ha lehajtunk, akkor pedig fizetni kell. Tiszta Horvátország. Az árak igen borsosak, de szerencsére nem fogjuk magunkat felkészületlennek érezni, ha előtte átbogarásszuk, melyik szakaszért mennyit gombolnak le rólunk, csak készüljünk fel lélekben, hogy nem lesz olcsó. (Ahogy egyébként Olaszországban más sem.)

Az ország déli részén van néhány ingyenesen járható szakasz, mint az a fenti hivatkozásból is szépen kiderül.

sebességhatár

A sebességhatárok a magyar szabályoktól nem térnek el, így az 50 – 90 – 130 km/h-ás sebességhatárokat illik betartani.

Tankolni viszont a határ előtt szinte kötelező! A benzinárak a magyar árakhoz képest is a horror kategóriába tartoznak, tehát belépés saját érdekünkben tele tankkal!

Ha valaki megriadt, és úgy dönt, hogy semmiképp nem az autózást választja, annak a MÁV-Start honlapon tartogatnak infókat arról, hogy az utazás vonattal hogyan oldható meg, ha az úticél még mindig Olaszország.

S persze opcióként nem maradhatnak ki a kedvező árú fapados járatok sem, hiszen ha csak pár napot igazítunk a jegy kedvéért a nyaralás dátumán, kimondottan olcsón juthatunk el Olaszországba. Budapestről több olasz város is közvetlen járat segítségével közelíthető meg, tehát nem csak Rómában kell gondolkodnunk, hiszen Milánó, Pisa, Nápoly, Bari, Velence is lőtávolban van – hogy csak a legkézenfekvőbbeket soroljuk fel. A repülőgéppel utazók a nagyobb városokban nem fognak csalódni a tömegközlekedésben, általában jól kiépített, logikus hálózatok vannak, amelyekről már a repülőtéren érdemes beszerezni egy kis kiadványt, s onnantól zavartalan a városnézés.

wizzair

Aki a buszos túrákat kedveli, szintén javasoljuk a net alapos átnézését, hiszen számtalan esetben indítanak olyan rövid utazásokat, melyek fókuszában egy-egy rendezvény áll (velencei karnevál, trieszti adventi vásár). Ide kifejezetten alacsony összegek befizetése ellenében lehet csatlakozni, s bár az élmény az idő rövidsége miatt biztosan nem lesz teljes, az szinte garantált, hogy kedvet kapunk esetleg egy későbbi, alaposabb látogatáshoz, amikor saját időbeosztásunk szerint, másokhoz nem kötve tudjuk élvezni a látnivalók tömegét.

S végül, de nem utolsósorban, mindezek megszervezéséhez akár utazási iroda segítségét is igénybe lehet venni. Sok ügyintézéstől kímél meg, és rengeteg időt spórol nekünk, ha hozzáértőket bízunk meg azzal, hogy a régóta várt utazásunkat flottul megszervezze, így nekünk már csak az indulásra és az élmények befogadására kell koncentrálni.

Szemben ezzel a saját magunk által szervezett utazás biztosan olcsóbban is kihozható, de hogy ki mennyit bíbelődik ezzel, és hogy kinek mennyi ideje van rá, az mindig az adott utazótól függ.

Egy a lényeg: irány Olaszország! Kellemes pihenést!