Toscana

Roma

Toscana

Kirándulások Olaszországban

Kitűnő ajánlatunk van azok számára, akik szívesen kalandoznának Olaszországban egy-egy túra, evezés, természetjárás keretében, szervezett körülmények között.

Nemrégiben Krekács Károly tanár úr, a setafika.hu oldal túravezetője felajánlott számunkra egy jó adag igen szemet gyönyörködtető fotót, melyet olaszországi utazásai, túrái alatt készített; ezekből szemezgetünk ma.

Az első nagyobb etap néhány képe Carrara városában készült – amelyről korábban már mi is írtunk, a márványbányák kapcsán is. A bányákban látható csodák mentén minden alkalommal elámulunk, hiszen fantasztikus környezetet jelent, egy csomó érdekes infót hordoz, és ne feledjük, hogy már az odavezető út is gyönyörű és hátborzongató is egyben.

Ponte di Vara

Tanár úr a márványbánya előterében

Márványszobrok

Külszíni fejtés

Alagút a hegyen át

A másik képsorozat a Vezúv lábaihoz, illetve egyenesen annak kráterébe kalauzol bennünket – mi óriási kedvet kaptunk egy hasonló utazáshoz, kár, hogy az ember szinte mindig időszűkében van. Campania területének klassz látnivalóira már korábban kitértünk, ám a Vezúvra mindeddig nem került túl sok fókusz. Az alábbi képsorral most ezt szeretnénk pótolni.

A Vezúv madártávlatból. Egy régi, óriási kráterből emelkedik ki a jelenlegi kráterkúp, a Gran Cono. Balra a Valle del Gigante völgye és a Monte Somma gerince.

A Vezúv kráterfala

Hamu, láva és piroklasztitok szendvicse

Gyalogút a hegyoldalban

A 200 m mély kráter alján

Azért kicsit füstölög

Reméljük, hogy kedvet tudtunk csinálni egy itáliai utazáshoz, akármelyik irány legyen is a szimpatikus. És ne feledjék, Krekács tanár úr honlapján folyamatosan nyomon követhetők az épp aktuális túrák – akár már jövő májusra is lehet tervezgetni egy észak-olasz evezést, s talán a későbbiekben is egyre több talján célpont kerül fel a setafika.hu listájára.

Tanár úrnak még egyszer köszönjük a szép fotókat, némi irigységgel vegyes csodálattal lapozgattuk végig mi magunk is.

A jövő héten a ligúriai dialektusok rejtelmeibe bonyolódunk bele, és sanszos, hogy ebben a hónapban még a genovai hajósok sem kerülnek ki a látókörünkből, így mindenkit arra biztatunk, hogy tartsanak velünk akkor is!